Про оптимізацію мережі навчальних закладів Гребінківського району - 10 Листопада 2011 - Відділ освіти, молоді та спорту Гребінківської РДА
Субота, 10.12.2016, 16:35
Вітаю Вас Гость | RSS

Відділ освіти, молоді та спорту Гребінківської РДА

Форма входу

Меню сайту
Пошук
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2011 » Листопад » 10 » Про оптимізацію мережі навчальних закладів Гребінківського району
16:01
Про оптимізацію мережі навчальних закладів Гребінківського району

            Освіта Гребінківщини є складовою загальнодержавної освітньої системи. Вона охоплює дошкільні, загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади, які розташовані в межах району. Модернізація системи освіти району спрямована на підвищення якості надання освітніх послуг та формування єдиного соціокультурного простору.

Підставою для розробки Програми оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів району стала необхідність удосконалення мережі закладів освіти Гребінківщини, вироблення нової освітньої та наукової стратегії із врахуванням перспективи якісних змін у державі.

В останні роки помітна тенденція до зменшення кількості учнів загальноосвітніх навчальних закладів району, пов’язана з погіршенням демографічної ситуації. Щорічно ця цифра зменшується на 120-150 учнів, що веде до збільшення кількості класів з наповнюваністю до 5 учнів (вони відкриваються за рахунок фінансування з районного бюджету). Так, порівняно з минулим роком їх кількість зросла з 37 до 45 класів. Перехід на індивідуальне навчання 2-3 учнів (28 класів) не забезпечить якісну освіту дітей. Окрім того, вже зараз 24% сільських шкіл (Григорівська, Олександрівська, Олексіївська, Сліпорід-Іванівська,Стукалівська ЗОШ І-ІІ ступенів) має наповнюваність менше 35 учнів.  Вартість утримання 1 учня в них доходить до 16- 21 тис. грн. в рік, що майже втричі перевищує середній показник по області.

Програма розвитку системи освіти Гребінківського району передбачає підвищення якості освіти шляхом оптимізації мережі навчальних закладів  району. Актуальність проекту обумовлена, насамперед, невідповідністю рівня загальної середньої освіти сучасним вимогам суспільства. Основне завдання проекту – пошук оптимальної моделі управління закладами освіти.

За останні роки мережа загальноосвітніх навчальних закладів, під впливом складних соціально-економічних тенденцій розвитку держави, зазнала значних змін. Несприятлива демографічна ситуація та певні соціально-економічні чинники призвели до скорочення контингенту учнів та зменшення кількості загальноосвітніх навчальних закладів, особливо шкіл І та І –II ступенів у сільській місцевості.

 

Дошкільна освіта

Станом на 01.09.2011 в Гребінківському районі  функціонує  8 дошкільних навчальних закладів, з них у місті – 2, у сільській місцевості – 6.

Призупинено процес безпідставного закриття закладів дошкільної освіти, і за останні роки спостерігається тенденція до поступового приведення мережі у відповідність до потреб.

Верховною Радою України внесено зміни до Закону України «Про дошкільну освіту», згідно з якими запроваджується обов’язкова дошкільна освіта дітей старшого дошкільного віку (з 5 років).

Серед розмаїття форм охоплення дошкільною освітою добре зарекомендували себе групи короткотривалого перебування дітей.

 Станом на 01.09.2011року відкрито таких груп 7,  в яких дошкільною освітою охоплено 76  дітей(с.Слободо-Петрівка,с.Рудка,с.Тарасівка,с.Сербинівка,с.Кулажинці,с.Олексіївка,с.Мар’янівка).                                                                                                                              

З метою задоволення потреб у дошкільній освіті протягом останніх років проводиться відновлення функціонування закладів та груп, які тимчасово призупинили свою діяльність. Місцеві органи виконавчої влади та місцевого самоврядування більш відповідально ставляться до проблем дошкільної освіти, реалізації послідовної державної політики в цій сфері.

Протягом останніх років завдяки вдалим управлінським рішенням досягнуто значних успіхів у збереженні та вдосконаленні системи дошкільної освіти. У вересні 2010 року відновили роботу ДНЗ "Пролісок” с. Олексіївка, ДНЗ "Чебурашка” с. Мар'янівка, ДНЗ "Вишенька” с. Кулажинці. З 1 червня 2011 року відкрито 9 групу в ДНЗ "Веселка” м. Гребінка.

 

Загальна середня освіта

Станом на 01.09.2011 в області функціонує 20 загальноосвітніх навчальних закладів  з денною формою навчання, у яких здобувають освіту  

2 265 учнів. Середній показник вартості утримання одного учня складає  10,5 тис. грн. (фінансовий норматив – 7,5 тис. грн.), а в окремих закладах, особливо в закладах  І-ІІ ступенів із малою наповнюваністю, відповідний показник сягає від 16-21 тис. грн. Така ситуація ілюструє нагальну необхідність вирішувати питання оптимізації мережі закладів освіти.

Органами виконавчої влади та місцевого самоврядування проведена роз’яснювальна робота серед громадськості, батьків та учнів, які навчаються в ЗНЗ з малою чисельністю учнів, щодо оптимізації мережі закладів освіти. По-перше, однією з причин закриття закладів освіти є  відсутність у них учителів-фахівців. По-друге, учні більшості класів навчаються за індивідуальною формою, оскільки їх чисельність у класі є меншою ніж 4 учні. По-третє, на утримання цих закладів виділялися значні кошти.

Декларацією цілей та завдань бюджету на 2011 рік (постанова Кабінету Міністрів України від 19.04.2010 №315) визначено наповнюваність шкіл. У 2011 році функціонує 20 загальноосвітніх навчальних закладів, з них: 4 ЗНЗ І-ІІ ступенів, де менше 50 учнів та 10 шкіл І-ІІІ ступенів, де менше 100 учнів.  

Значне зменшення кількості учнів, переведення їх на індивідуальне навчання призводить до зниження якості навчання, плинності кадрів та значної недовантаженості фахівців. У більшості малокомплектних навчальних закладів декілька предметів викладає один учитель.

Необхідною умовою оптимізації мережі є забезпечення організованого підвезення дітей до опорних закладів.

Протягом 2003-2011 років  придбано 5  автобусів за рахунок: державних  коштів – 1; обласного бюджету-1; місцевого бюджету – 1; за рахунок позабюджетних коштів - 2 .

Такі форми взаємодії дозволяють краще та ефективніше використовувати ресурси, створюють умови для рівного доступу більшої кількості дітей до якісної освіти. Вони є складовими раціоналізації освітньої мережі.

Начальник відділу освіти   В.М.Лисогор

Переглядів: 927 | Додав: tanya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]